הפקת קטלוגים וחומרי שיווק מודפסים הוא תהליך מקיף הכולל תכנון, עיצוב, כתיבה ועריכת תוכן והדפסה של חומרים שנועדו לקדם מוצרים, שירותים או את המותג עצמו. תהליך זה דורש שילוב של יכולת יצירתית והבנה טכנית, כדי לייצר חומרים אטרקטיביים שיעמדו בקנה אחד עם המסרים השיווקיים והאסטרטגיה הכוללת של המותג.
התהליך מתחיל בקביעת מטרות ויעדים שיווקיים, המשמשים כבסיס לפיתוח תוכן ועיצוב הקטלוג או החומר המודפס. חשוב להבין את קהל היעד ולהתאים לו את הסגנון, התוכן והעיצוב. העיצוב צריך להיות נקי, מסודר ומושך תשומת לב, תוך כדי שמירה על זהות המותג.
קיימות אפשרויות רבות להדפסה וגימור, כגון ציפוי UV, דפוס מתקדם, חיתוך מיוחד, ועוד, שמטרתן להוסיף איכות ויוקרה לחומר הסופי. בחירות אלה צריכות להתבצע בהתאם לתקציב ולמטרות השיווקיות.